Προς τον Πρόεδρο της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής,
Κοινοποίηση στα μέλη της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής,
Θέμα: “Κατανομές Λειτουργικών Δαπανών»
Αξιότιμε κύριε Λιακόπουλε,
Σχετικά με τις αποφάσεις των κατανομών των λειτουργικών δαπανών στα σχολεία θα ήθελα να θέσω υπόψη σας τα παρακάτω:
Με βάση τα στοιχεία που έχω στη διάθεσή μου, δηλαδή
Γ’ και Δ’ Κατανομή 2020 όπως αυτές δημοσιεύτηκαν στις 31/8/2020 και 18/12/2020 στη Διαύγεια με ΑΔΑ ΩΘΤΑ46Μ1ΝΓ-9ΟΩ και ΨΟ8Κ46Μ1ΝΓ-ΦΚΚ αντίστοιχα
email της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής προς τα μέλη της στις 25/2/2025 σε απάντηση αιτήματος της Ένωσης για διόρθωση των στοιχείων των σχολείων όπως αυτά παρουσιάζονται στην Γ’ και Δ’ κατανομή
Α’ Κατανομή 2021 , όπως αυτή μου κοινοποιήθηκε κατόπιν αιτήματός μου στις 29/3/2021
φαίνεται ότι η βάση υπολογισμού των κατανομών αυτών, δηλαδή τα αριθμητικά στοιχεία των σχολείων, αριθμός τάξεων και αριθμός μαθητών, συνεχίζει να τροποποιείται από κατανομή σε κατανομή, ενώ είναι γνωστό ότι εντός μιας σχολικής χρονιάς τα στοιχεία αυτά παραμένουν σταθερά, ιδιαίτερα αν μιλάμε για αριθμό τμημάτων (Πίνακας 1).
Με βάση την απάντηση του Δημάρχου όπως αυτή αποτυπώθηκε στα πρακτικά της 17ης συνεδρίασης στις 7/7/2020 σε ερώτημα που κατέθεσε η Ένωση Γονέων στο Δημοτικό Συμβούλιο, ενημερωθήκαμε για τα παρακάτω:
«Για το δεύτερο αίτημα της Ένωσης Γονέων, γνωστοποίηση κατανομής κρατικής χρηματοδότησης ανά σχολική μονάδα, το οποίο έχει τα προβλήματα που ήδη προανέφερα, κατ’ αρχήν θα ήθελα να σας υπενθυμίσω τον τρόπο κατανομής – δεν ξέρω αν τον ξέρετε καν – της επιχορήγησης των ΚΑΠ για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων. Αυτό ισχύει στο Δήμο μας επί δεκαετίες θα’λεγα.
Ο τρόπος υπολογισμού της κατανομής της επιχορήγησης των ΚΑΠ έχει ως εξής: Το 90% της επιχορήγησης κατανέμεται σε όλα τα σχολεία, δηλαδή μένει ένα 10% για το οποίο θα πω στο τέλος. Εξ αυτού του ποσού, το 55% κατανέμεται με βάση τον αριθμό των μαθητών. Το 30% με βάση τον αριθμό των χώρων που λειτουργούν σε κάθε σχολική μονάδα. Και το 15% με βάση ειδικά κριτήρια. Δηλαδή το 100% του ποσοστού… δηλαδή αν έχουμε 100 ευρώ να μοιράσουμε, μοιράζουμε τα 90 με ποσόστωση στο 90, τα 55,30 και 15. Και σε αυτά είπαμε με το πρώτο κριτήριο συμμετέχει ο αριθμός των μαθητών, προσαυξανόμενος με τον αριθμό των μαθητών τυχόν Ολοήμερου σχολείου, επί το σχετικό συντελεστή προσαύξησης.
Στο δεύτερο συμμετέχει ο αριθμός των τμημάτων προσαυξανόμενος με τον αριθμό των τμημάτων του ολοήμερου, αιθουσών ειδικών χρήσεων, γυμναστηρίων, αιθουσών και λοιπά, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων και λοιπά, επί το σχετικό συντελεστή πάντα.
Και συμμετέχει και ο συντελεστής παλαιότητας κλίμακα 1 έως 5, που 5 είναι το παλαιότερο και συντελεστής λειτουργίας κυλικείου, 1 όταν λειτουργεί, μηδέν όταν δε λειτουργεί.
Το υπολειπόμενο 10% της επιχορήγησης διατίθεται για τις έκτακτες ανάγκες των σχολείων όπου και αν και εφόσον υπάρξουν…»
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ο τρόπος υπολογισμού της κατανομής των λειτουργικών δαπανών, έτσι όπως περιγράφεται, διαφέρει από αυτόν που χρησιμοποιήθηκε στη Γ’ και Δ’ κατανομή του 2020 και την Α’ του 2021 (πίνακας 2).
Ως εκ τούτου, θα ήθελα να μου διευκρινίσετε:
Α) για ποιο λόγο συνεχίζουν να μεταβάλλονται τα στοιχεία των μαθητών εντός του ίδιου σχολικού έτους και αφού έχετε λάβει γνώση για τις διαφορές με τα πραγματικά στοιχεία;
Β) γιατί ο τρόπος υπολογισμού των λειτουργικών κατανομών δεν είναι πάγιος, αφού και ο κ. Δήμαρχος αναφέρει ότι αυτός ισχύει στον Δήμο, εδώ και δεκαετίες; Γιατί λίγο καιρό μετά την απάντηση του, από την Γ’ Κατανομή και ύστερα δηλαδή, όταν άρχισαν να αναρτώνται στη Διαύγεια τα αναλυτικά στοιχεία, ο τρόπος υπολογισμού τους διαφοροποιείται και δεν λαμβάνει υπόψη τα ειδικά κριτήρια, ενώ αυξάνεται το ποσοστό παρακράτησης για έκτακτες περιπτώσεις; Πότε και γιατί χρειάστηκε να αλλάξει, ποιος αποφάσισε και ενέκρινε τις αλλαγές αυτές, αν όχι τα μέλη της Σχολικής Επιτροπής;
Γ) γιατί δεν επιλέχθηκε, μετά την επιστολή της Ένωσης για τη διόρθωση των κατανομών, να σχεδιαστούν ασφαλιστικές δικλείδες για την αποφυγή παρόμοιων προβλημάτων και προτιμήθηκε να μην αναρτώνται στη Διαύγεια με αποτέλεσμα να επαναλαμβάνονται τα ίδια λάθη;
Επιπρόσθετα, θα ήθελα να με πληροφορήσετε εάν ο τρόπος υπολογισμού των κατανομών των λειτουργικών δαπανών παραμένει ο ίδιος και για επιχορηγήσεις από άλλα κονδύλια π.χ. από το δημοτικό φόρο και να μου αποστείλετε τις αναλυτικές κατανομές του δημοτικού φόρου για τις λειτουργικές δαπάνες ανά σχολείο.
Σχετικά με την ψήφο μου, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι δεν μπορώ να ψηφίσω θετικά, εφόσον χρειάζομαι τις παραπάνω διευκρινίσεις και ψηφίζω λευκό αναμένοντας τις απαντήσεις σας.
Τα παραπάνω θα ήθελα να πρωτοκολληθούν και να καταγραφούν στα πρακτικά.
Με εκτίμηση,
Φωτεινή Χάρη
Εκπρόσωπος της Ένωσης Γονέων