Σημαντικό θέμα

Αποτελέσματα αρχαιρεσιών Ένωσης Γονέων Παλλήνης 20/02/2022

  ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΚΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΝΕΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Α ΤΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗ...

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ

 

Προς τα μέλη της

Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων  Συμβάντων

Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες                                       Παλλήνη 19 Ιανουαρίου 2021

 

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ

ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ

Αξιότιμα μέλη της Επιτροπής,

Προς μεγάλη μας έκπληξη μάθαμε από τον πρωθυπουργό της χώρας ότι οι εισηγήσεις των ειδικών ήταν να ανοίξει το λιανεμπόριο, αλλά όχι και τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. «Εμείς αποφασίζουμε σύμφωνα με τις υποδείξεις της Επιτροπής των Ειδικών» λέει η κυβέρνηση. «Εμείς εισηγούμαστε τους κινδύνους, όμως το Υπουργείο αποφασίζει τα συγκεκριμένα μέτρα» λέει η επιτροπή σας.

Το αποτέλεσμα αυτού του «εκκρεμούς» μετάθεσης ευθυνών είναι ότι τα παιδιά μας κι εμείς μπορούμε να πάμε στα μαγαζιά και στα σουπερμάρκετ, μπορούμε να εργαστούμε ή να μπούμε σε λεωφορεία, να πάμε στο βουνό, στη θάλασσα ή στην πλατεία. Αλλά στα σχολεία δε θα πάνε τα παιδιά. Η«τηλεκπαίδευση» θεωρείται από τους αρμόδιους επαρκής ώστε να μη λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα για να ανοίξουν κατά προτεραιότητα και με ασφάλεια τα σχολεία.

Μέτρα όπως η αραίωση των μαθητών στα τμήματα, η αξιοποίηση κενών αιθουσών και κτιρίων, οι διπλοβάρδιες, ένα οργανωμένο σύστημα υποχρεωτικών, δωρεάν, επαναλαμβανόμενων τεστ. Μέτρα που θα επέτρεπαν να μην είχαν κλείσει τα σχολεία τόσον καιρό, και πάντως να ανοίξουν με ασφάλεια, ακριβώς όπως τον περασμένο Μάϊο. Μέτρα που θα αφήσουν θετική εκπαιδευτική παρακαταθήκη και μετά από την πανδημία. Μέτρα που πριν ακόμη ξεκινήσει η σχολική χρονιά ζητούν οι οργανώσεις των γονέων, τα σωματεία των εκπαιδευτικών, οι μαθητικές κοινότητες. Αλλά το υπουργείο αρνείται να ακούσει.

Η«τηλεκπαίδευση» αφήνει πίσω της μεγάλο μέρος του μαθητικού πληθυσμού ψυχικά, κοινωνικά και μαθησιακά χτυπημένο, με ελλιπέστατη (ή σε κάποιες περιπτώσεις καθόλου) εκπαίδευση, αποκομμένο από το φυσικό κοινωνικό του περιβάλλον, την κοινότητά του. Όμως αυτή ήταν η απόφαση της κυβέρνησης με βάση -όπως λέει- την εισήγηση της επιτροπής σας.

Ή μήπως όχι; Δεν ξέρουμε τι πραγματικά εισηγείται η επιτροπή και με ποια κριτήρια. Δεν ξέρουμε αν αυτά είναι αμιγώς επιστημονικά ή αν υπεισέρχονται άλλα κριτήρια. Απευθυνόμαστε λοιπόν σε εσάς ευθέως, για να μάθουμε επιτέλους ποια μέτρα είναι απαραίτητα από καθαρά επιστημονική σκοπιά, χωρίς πολιτικούς ή οικονομικούς υπολογισμούς, για το ασφαλές άνοιγμα και την παραμονή των σχολείων σε πλήρη λειτουργία, χωρίς κανένας μαθητής ή εκπαιδευτικός να μένει εκτός σχολείου και χωρίς να χαθεί καμία ώρα από κανένα μάθημα.

Η πρώτη προτεραιότητα είναι η προστασία των ευπαθών ομάδων. Ο Ελληνικός πολιτισμός, ως τρόπος σκέψης, σχέσεων και δεσμών, πάντα σεβόταν και τιμούσε τους γεροντότερους, πάντα προστάτευε τους αδυνάτους. Προστατεύουμε τους γονείς και τους παππούδες μας, σεβόμενοι τη μνήμη και τον μόχθο των παλιότερων γενιών. Αλλά Υγεία -κατά τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, δεν είναι μόνο η απουσία ασθένειας ή αναπηρίας. Πρέπει να νοιαστούμε για να μην πληγεί ανεπανόρθωτα η ψυχική και κοινωνική υγεία όλων μας, και πρώτα των παιδιών μας. Και βέβαια ο Ελληνικός πολιτισμός βασίζεται στην Παιδεία, που υπερβαίνει την απλή εκπαίδευση. Σήμερα η «τηλεκπαίδευση» μοιάζει να είναι η «εύκολη λύση», προκειμένου να ελαφραίνει το φορτίο από  άλλους τομείς της κοινωνικής και οικονομικής ζωής, ενώ ταυτόχρονα διαφαίνεται η καθιέρωση και διεύρυνσή της και μελλοντικά, μετά την πανδημία, ως μία «γοητευτική» επιλογή με ποσοτικά κριτήρια. Για την σχολική κοινότητα όμως, η επιλογή αυτή είναι ξεκάθαρα εις βάρος της Παιδείας, πολιτισμικά εγκληματική.

Θα πρέπει επομένως να τεθούν όλοι οι αναγκαίοι πόροι στη διάθεση του δημοσίου και εθνικού συμφέροντος, προκειμένου να μην πεθάνει, να μην πεινάσει, να μη μείνει αμόρφωτος ούτε ένας κάτοικος αυτής της χώρας.

Χρειαζόμαστε σχολεία ανοιχτά, με ασφάλεια, όπως λέει και η ίδια η κυβέρνηση. Οι επιστημονικές εισηγήσεις πρέπει να καθιστούν σαφές ποιες είναι οι ελάχιστες αναγκαίες προϋποθέσεις για να γίνει αυτό ακριβώς. Χωρίς εκπτώσεις που υπεισέρχονται σε θέματα πολιτικής και γίνονται άλλοθι για «λύσεις» που, στο βωμό των κερδών, υποθηκεύουν το μέλλον των μαθητών και του τόπου και αλλάζουν την κοινωνία ερήμην των πολιτών ακόμα και μετά την πανδημία.

Παρακαλούμε ιδιαιτέρως για μια σαφή επιστημονική τοποθέτηση στο ερώτημα αυτό.

 

Με εκτίμηση,

Το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Δήμου Παλλήνης