Σημαντικό θέμα

Αποτελέσματα αρχαιρεσιών Ένωσης Γονέων Παλλήνης 20/02/2022

  ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΚΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΝΕΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Α ΤΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗ...

Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2021

Χωροταξική κατανομή στο Δήμο Παλλήνης, των αποφοίτων Δημοτικών Σχολείων στην Α ́τάξη Γυμνασίου και των αποφοίτων Γυμνασίου στην Α ́τάξη Λυκείου

Αγαπητοί Γονείς,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στην 3η συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, συζητήθηκε δια περιφοράς στις 22/11/2021 το θέμα της χωροταξικής κατανομής στον Δήμο Παλλήνης, των αποφοίτων Δημοτικών Σχολείων στην Α ́τάξη Γυμνασίου και των αποφοίτων Γυμνασίου στην Α ́τάξη Λυκείου.

Συνημμένα, σας στέλνουμε την τοποθέτηση της Ένωσης δια της εκπροσώπου της.

Το ΔΣ της Ένωσης Γονέων

---------------------------------

Δημοτική Επιτροπή Παιδείας 

3ηΣυνεδρίαση 

Θέμα: «Συζήτηση και λήψη απόφασης για τη χωροταξική κατανομή στο Δήμο Παλλήνης,  των αποφοίτων Δημοτικών Σχολείων στην Α ́τάξη Γυμνασίου και των αποφοίτων  Γυμνασίου στην Α ́τάξη Λυκείου». 

Αξιότιμα μέλη της Επιτροπής, 

Η Χωροταξική κατανομή των αποφοίτων Δημοτικών Σχολείων στα Γυμνάσια και των  Γυμνασίων στα Λύκεια είναι ένα πρόβλημα με πολλές παραμέτρους. 

Χρειάζεται, κατά τη γνώμη της Ένωσης Συλλόγων Γονέων, η εισήγηση να στηριχθεί σε κάποια  συστηματική μελέτη που θα αξιοποιεί στατιστικά δεδομένα, τα οποία μπορούν να  αντληθούν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, για να οδηγηθούμε σε ένα βέλτιστο  αποτέλεσμα, και να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα ή δυσλειτουργίες που μπορεί να  προκύψουν από παραμέτρους που δεν ελήφθησαν εγκαίρως υπόψη. 

Πιο συγκεκριμένα, για να αποφασίσουμε αν θα πρέπει να επέλθουν ή όχι μεταβολές στη  χωροταξική κατανομή των αποφοίτων στις σχολικές μονάδες της ανωτεροβάθμιας  εκπαιδευτικής βαθμίδας, είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε: 

1. Πόσοι μαθητές θα αποφοιτήσουν από κάθε σχολείο της ανωτεροβάθμιας  εκπαιδευτικής βαθμίδας και πόσες αίθουσες θα απελευθερωθούν 

2. Πόσοι μαθητές θα αποφοιτήσουν από κάθε σχολείο της κατωτεροβάθμιας  εκπαιδευτικής βαθμίδας.  

3. Πόσοι είναι, με βάση τον υφιστάμενο χωροταξικό σχεδιασμό, οι μαθητές που  αναμένεται να φοιτήσουν στην Α’ Γυμνασίου και Α’ Λυκείου την ερχόμενη σχολική  χρονιά σε κάθε σχολική μονάδα και πόσα τμήματα δημιουργούνται σε κάθε μια από  αυτές.  

4. Ποιες είναι οι προβλέψεις για τυχόν μεταγραφές από και προς άλλα σχολεία ή προς  τα ΕΠΑΛ και άλλες ειδικές περιπτώσεις που μπορεί να προκύψουν. 

5. Ποιες είναι οι μέγιστες χωρητικότητες των σχολικών μονάδων που θα τα  υποδεχθούν, πως λειτουργούν στην τρέχουσα χρονιά και τι προβλήματα  αντιμετωπίζουν, για να αποφευχθεί η πιθανή υπέρβαση της χωρητικότητας κάποιων  σχολικών μονάδων, με βάση τις υφιστάμενες κτιριακές υποδομές και τον εξοπλισμό,  λόγω υπερβολικής αύξησης του αριθμού των μαθητών που θα εγγραφούν σε αυτά. 

6. Ποιο είναι το ελάχιστο πλήθος μαθητών ανά σχολική μονάδα, για να αποφευχθεί το  ενδεχόμενο υπερβολικής μείωσης του αριθμού των μαθητών και πλεονάσματος  προσωπικού από τη μια σχολική χρονιά στην άλλη 

7. Τυχόν ανάγκες χρήσης λεωφορείων του ΟΑΣΑ ή του Δήμου σε περίπτωση που  εφαρμοστούν άλλα σενάρια χωροταξικής κατανομής. 

8. Τα παραπάνω να εξετασθούν, σε δεύτερο χρόνο, σε βάθος 6ετίας για να εκτιμηθούν  οι μελλοντικές ανάγκες στέγασης. 

9. Σε κάθε περίπτωση, ο υπολογισμός της κατανομής τμημάτων θα πρέπει να λαμβάνει  υπόψη τις ανάγκες αραίωσης του μαθητικού πληθυσμού λόγω πανδημίας, αλλά και  τις προβλέψεις ασφάλειας των κτηρίων και καταλληλότητας των χώρων. 

Το πρόβλημα της κατανομής του μαθητικού δυναμικού στις πρώτες τάξεις κάθε βαθμίδας επηρεάζει τη λειτουργικότητα των σχολικών μονάδων, αλλά και επιφέρει αναστάτωση, όταν  λόγω μη έγκαιρης πρόβλεψης, έχουμε υπεραριθμίες των σχολικών μονάδων με υποχρεωτική  μεταγραφή ανάλογου αριθμού μαθητών σε άλλες σχολικές μονάδες σε μεγαλύτερη συνήθως απόσταση σχολικής μονάδας-οικίας, όπου ανατρέπεται ο οικογενειακός προγραμματισμός, αυξάνει η αγωνία και τα έξοδα των γονέων, επηρεάζεται αρνητικά η ψυχολογία των  μαθητών.

Η συστηματική μελέτη της μεταβολής του μαθητικού πληθυσμού είτε αφορά την  Πρωτοβάθμια είτε τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αναδεικνύει τις ανάγκες της σχολικής στέγης και υλικοτεχνικής υποδομής, οι οποίες πρέπει να αντιμετωπιστούν με ένα μακρόπνοο  σχεδιασμό. Ως Ένωση έχουμε επισημάνει αυτές τις ανάγκες σε πολλές περιπτώσεις. Έχουμε  αναδείξει τα προβλήματα με τα νηπιαγωγεία, τα κοντέινερ, την ανάγκη για γυμνάσιο στην  Μπαλάνα κλπ. Δε θεωρούμε ως ενδεδειγμένη λύση τα παιδιά των δημοτών να διασχίζουν  τον Δήμο (απόφοιτοι γυμνασίου Ανθούσας, υπεράριθμα προνήπια πέρυσι του 10ου Νηπιαγωγείου Γέρακα) ή να φοιτούν σε γειτονικούς Δήμους (απόφοιτοι 6ου ΔΣ Γέρακα),  στων οποίων τα κοινωνικά και δημοτικά όργανα (Ενώσεις Γονέων, ΔΕΠ, Σχολικές Επιτροπές,  κλπ) που μπορούν να συμμετέχουν οι γονείς αυτοί, δεν μπορούν να διαχειριστούν το σύνολο  των προβλημάτων τους όπως θα έπρεπε, λόγω της υπαγωγής τους σε άλλο Δήμο. Εκτός από  εκπαιδευτικό ζήτημα, είναι και ζήτημα ισότητας των δημοτών με κοινωνικές προεκτάσεις και  συνέπειες. 

Δεν μας αρκεί το επιχείρημα ότι τα πράγματα πρέπει να μείνουν ως έχουν επειδή κάποτε  έτσι σχεδιάστηκαν. Τα δεδομένα μεταβάλλονται και οι ανάγκες «τρέχουν» και αυξάνονται.  Δεν μπορούμε να περιμένουμε να «σκάσει» ένα πρόβλημα για να το αντιμετωπίσουμε  πρόχειρα και πυροσβεστικά. Πρέπει να αναβαθμιστεί η λειτουργία της ΔΕΠ, ώστε, με την  κοινή προσπάθεια γονέων, εκπαιδευτικών και δημοτικής αρχής να διεξαχθούν οι  απαραίτητες μελέτες και συζητήσεις, ώστε να διαμορφωθεί η πολιτική της Δημοτικής Αρχής  για την έγκαιρη κάλυψη των αναγκών. 

Με βάση τα παραπάνω, κρίνουμε ότι η εισήγηση θα πρέπει να γίνει πιο σαφής και  συγκεκριμένη προκειμένου να τοποθετηθούμε υπέρ ή κατά της διατήρησης του  υφιστάμενου χωροταξικού σχεδιασμού.  

Ανακεφαλαιώνοντας, προτείνουμε τα ακόλουθα: 

1. Να συγκληθεί ειδική διευρυμένη συνεδρίαση της ΔΕΠ με τη συμμετοχή των  διευθυντών των σχολικών μονάδων (πρόταση κας Σακαρέλλου), αφού πρώτα η  δημοτική αρχή έχει αντλήσει τα απαραίτητα στατιστικά στοιχεία (όπως αναφέρουμε  πιο πάνω) με τη συνδρομή των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. 

2. Να εξεταστούν τα αιτήματα που υπέβαλλαν οι Διευθυντές κα Σακαρέλλου, κ.  Γούμενος, κα Αναστασίου, κ. Κούρτεσης. 

3. Να αναβαθμιστεί η λειτουργία της ΔΕΠ, θέτοντας σε εφαρμογή ένα πλάνο μελετών  και τακτικών συνεδριάσεων (προγραμματισμού της λειτουργίας της σε τακτική βάση  και όχι κατά περίπτωση) με κύριο αντικείμενο τον επιτελικό σχεδιασμό των  ενεργειών της δημοτικής αρχής για την κάλυψη όλων των σχολικών αναγκών, με την  ενεργό συμμετοχή όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. 

4. Να υπάρξει άμεση δέσμευση για την κάλυψη των αναγκών σε σχολική στέγη όπου  χρειάζεται. 

Παρακαλούμε τα παρακάνω να καταγραφούν στα πρακτικά, να γνωστοποιηθούν στα μέλη  της ΔΕΠ και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και να τοποθετηθούν τα μέλη της  Επιτροπής υπέρ ή κατά των προτάσεων αυτών. 

Τέλος, για το θέμα εκτός ημερησίας διάταξης που αφορά στην 4ηκατανομή πιστώσεων έτους  2021 για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών στις Σχολικές Επιτροπές Α’Βάθμιας και  Β ́Βάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Παλλήνης, ψηφίζουμε υπερ. 

Παλλήνη, 20/11/2021 

Για την Ένωση Γονέων 

Η Εκπρόσωπος 

Φωτεινή Χάρη