Σημαντικό θέμα

Αποτελέσματα αρχαιρεσιών Ένωσης Γονέων Παλλήνης 20/02/2022

  ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΚΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΝΕΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Α ΤΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗ...

Τρίτη 12 Μαΐου 2020

Αποσυρση του νομοσχεδιου για την Παιδεία

Σχετικά με το νομοσχέδιο της  εξειδικευμένης αμάθειας και της παιδαγωγικής του περασμένου αιώνα.

Αγαπητοί γονείς,

Ως Ένωση Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Παλλήνης, κατ’αρχάς θεωρούμε, ότι το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» το οποίο αφορά στους αυριανούς πολίτες αυτού του τόπου, είναι απολύτως απαράδεκτο να κατατίθεται στη διαβούλευση εν μέσω μιας πρωτοφανούς για όλους κατάστασης, με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα εκτός του φυσικού χώρου των σχολείων και ενώ εκκρεμούν βασικά ζητήματα που αφορούν στην ασφαλή και ισότιμη επιστροφή μαθητών, σπουδαστών και εκπαιδευτικών στις τάξεις το επόμενο διάστημα.

Τούτο το νομοσχέδιο της φυσικής «απουσίας» και των «δεξιοτήτων», δείχνει να επιδιώκει εν μέσω κρίσης να κατοχυρώσει ευρύτερες εκπαιδευτικές πολιτικές και οδηγίες πολλών προηγούμενων ετών και μάλιστα σε έναν θολό και αδιευκρίνιστο μελλοντικό κόσμο, όπως αυτός που θα προκύψει μετά την πανδημία.

Ενδεικτικά, αναφέρουμε ορισμένες αλλαγές που δρομολογεί και θεωρούμε ότι θα συμβάλλουν στην απαξίωση και υποβάθμιση του Δημόσιου σχολείου και των υποστηρικτικών του δομών, παρά τις γλαφυρές περιγραφές και τις εντυπωσιακές λέξεις:

  • Αυξάνεται και ο μέγιστος και ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά τάξη στις αίθουσες και μάλιστα σε καιρό πανδημίας και με δεδομένες τις ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές. Στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία ο μέγιστος αριθμός παιδιών θα φτάσει τα 27, ενώ σε Γυμνάσια-Λύκεια αυτό θα ορίζεται κατά το δοκούν με Υπουργική απόφαση. Έτσι, θα κλείσουν ή θα συγχωνευτούν πολλά τμήματα, ή ακόμη και ολόκληρα μικρά Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, και οι μαθητές θα αναγκαστούν να «μεταναστεύσουν».
  • Εισάγονται τα Αγγλικά στα Νηπιαγωγεία, στην ουσία φέρνοντάς τα πιο κοντά στην πρωταρχική ηλικία μάθησης της μητρικής γλώσσας, επιφέροντας σύγχυση στην ανάπτυξη των παιδιών και εγείροντας παιδαγωγικά ζητήματα διδασκαλίας. Την ίδια στιγμή, ελάχιστα είναι τα χρήματα που ξοδεύονται γιατις ανάγκες της 2χρονης προσχολικής αγωγής.
  • Εντατικοποιούνται οι προαγωγικές εξετάσεις στο γυμνάσιο αυξάνοντας τα εξεταζόμενα μαθήματα σε 7, εντείνοντας την πίεση στα παιδιά και στους γονείς να αναζητήσουν εξωτερική βοήθεια φροντιστηριακού τύπου, αντί να ενισχυθεί η διδασκαλία στο σχολείο. Το ίδιο κάνει και η κατάργηση των επαναληπτικών εξετάσεων του Ιουνίου, αφού στη διάρκεια του καλοκαιριού θα λείπει η βοήθεια από τον καθηγητή του σχολείου.
  • Επανέρχεται η Τράπεζα θεμάτων από την Α’ Λυκείου, πράγμα που θα γιγαντώσει την αποσπασματική γνώση και θα οδηγήσει στην εντατικοποίηση των φροντιστηρίων, αντί για την προαγωγή της ευρύτερης γενικής γνώσης και Παιδείας.  Την προηγούμενη φορά που εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων, ο αριθμός μεταξεταστέων μαθητών αυξήθηκε δραματικά. 
  •  Τίθενται «προτεραιότητες» στις ανάγκες για την Ειδική Αγωγή, αναγνωρίζοντας πρωτοφανώς ότι δε θα καλυφθούν όλες, πράγμα που θα οδηγήσει χιλιάδες παιδιά να στερηθούν την παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης. 
  • Εισάγονται «εργαστήρια δεξιοτήτων» με αποσπασματικό χαρακτήρα που αποδυναμώνουν την ισότιμη γενική μόρφωση, χωρίς να διατίθεται επαρκές επιστημονικό προσωπικό για να τα καλύψει, όπως πχ ψυχολόγοι.
  • Προωθείται η λεγόμενη  «αριστεία»σε ατομικιστικό επίπεδο δημιουργίας ανισοτήτων, ειδικά με τις ρυθμίσεις σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, στον αντίποδα της ενιαίας, καθολικής, δημόσιας και δωρεάν παιδείας, που οδηγεί στην «αριστεία» όλης της συλλογικής σχολικής κοινότητας.
  • Επαναφέρεται ο χαρακτηρισμός της «διαγωγής» στα απολυτήρια. Αντί για την πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολική μονάδα επιβάλλεται ένα αναχρονιστικό τιμωρητικό μέτρο που απέχει πολύ από κάθε σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση.
  • Επιβάλλεται ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ τα 17 έτη, αποκλείοντας πολλούς μαθητές από τη δυνατότητα να συνεχίσουν τη φοίτησή τους.
  • Ενθαρρύνεται θεσμικά η αναζήτηση χορηγών από τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τη τοπική διοίκηση, αντί να αναλαμβάνει το κράτος τις υποχρεώσεις του για πλήρη κάλυψη των αναγκών σε εξοπλισμό και υποδομές.
  • Εισάγεται η έννοια της δημόσιας βαθμολογίας του σχολείου μέσω της «αξιολόγησης σχολικής μονάδας», μεταθέτοντας την ευθύνη για την κατάσταση του σχολείου στο ίδιο το σχολείο ενώ είναι γνωστό ότι τα προβλήματα οφείλονται κυρίως στην έλλειψη υποστήριξης. Τα «κακά» σχολεία, αντί να ενισχυθούν, θα αφεθούν στην τύχη τους.
  • Προετοιμάζεται η εισαγωγή παρόμοιας διαδικασίας αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς, η οποία όπως ακριβώς και η βαθμολογία ενός μαθητή, δεν λειτουργεί βελτιωτικά αλλά παρέχει λάθος κίνητρο. Η «κακή» βαθμολογία δεν θα κάνει τους «κακούς» να γίνουν «καλύτεροι», όσο τους «καλούς» να ασχολούνται με το πως θα βελτιώσουν μία βαθμολογία που δεν αντικατοπτρίζει την ουσιαστική διδασκαλία, η οποία δεν είναι μετρήσιμη και δεν βαθμολογείται. Τέτοιοι δάσκαλοι θα φτιάχνουν τέτοιους μαθητές, δηλαδή εξειδικευμένους αμαθείς.
  • Εισάγονται δίδακτρα για πρώτη φορά σε κάποια προπτυχιακά προγράμματα των Πανεπιστημίων. Όπως έγινε και με τα μεταπτυχιακά, είναι θέμα χρόνου να αρχίσουμε να πληρώνουμε για να φοιτούν τα παιδιά μας στα ΑΕΙ.

Αναλυτικές λεπτομέρειες και διευκρινήσεις για τις αλλαγές που επιδιώκει το νομοσχέδιο μπορείτε να δείτε στο ιστολόγιο της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Παλλήνης : https://enosigonpallinis.blogspot.com/ όπου μπορείτε να στείλετε και τις δικές σας απόψεις.

Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στο Νομοσχέδιο για την Παιδεία και ζητούμε την απόσυρσή του, συμμετέχοντας στην κινητοποίηση της Τετάρτης 13/5 μαζί με την Ομοσπονδία Γονέων. Η δημοκρατική, δημόσια και ισότιμη εκπαίδευση, δεν υλοποιείται  με καταρτίσεις ανισότητας και διακρίσεων, αλλά με την συνολική Παιδεία και πρόοδο για το καλό του τόπου και των αυριανών ενσυνείδητων πολιτών. Με κριτική σκέψη και πολιτική συμμετοχή στα κοινά.

 

Εκ μέρους του ΔΣ Ένωσης Γονέων Παλλήνης